maandag 28 december 2015

Bijna afgestudeerd!

Hallo allemaal! 

Hier na lange tijd weer een nieuw berichtje van mij. 
Soms zit er wat meer tijd tussen de berichtjes. Dat betekent niet dat ik jullie vergeten ben, hoor, maar meestal gaat het dan wat minder goed met baasje. Ze heeft dan moeite om de energie te vinden om een berichtje voor mij te typen, vandaar. 

Zoals veel van jullie al wel zullen weten, zijn we drie weken geleden glansrijk geslaagd voor de eerste helft van het examen tot hulphond! Knap van ons, hè?! 
Dit eerste gedeelte was een basisgehoorzaamheidstest, waarin wordt gecontroleerd of ik wel goed genoeg naar baasje luister, en of ons contact goed is. Mevrouw Erika heeft het examen afgenomen, en dat was, zoals altijd, weer heel gezellig. We zijn zelfs met de BultersMekke-auto mee geweest naar het winkelcentrum! Dat was erg leuk, en het rook heel lekker naar andere hondjes in die auto :) 
Natuurlijk waren er nog wel wat puntjes waar we aan moeten werken. Met name het 'blijven' vond ik moeilijk. Maar geef mee eens ongelijk: want wat is daar nou de lol van, 'blijven'? Je kunt toch veel beter gezellig meteen weer naar baasje toe rennen? Is veel leuker dan die afstand... 
Maar goed, ondanks dat zijn we toch geslaagd, en kijk me eens trots zijn op ons certificaat! 


Behalve hard werken aan alle vaardigheden die we moeten kennen voor onze teamtest, zijn we natuurlijk ook elke dag (en elke dag een klein beetje meer dan de dag ervoor) heel erg druk bezig met: 

lekker ontspannen..., 

van elkaar genieten..., 

en steeds beter leren omgaan met vreemde honden. (helemaal achteraan zie je Gina, het nieuwe hondje van tante Rianne, wat een schat is dat!) 

Snow is inmiddels geen 'vreemde hond' meer voor mij, die geef ik zelfs kusjes! En dan krijg ik van die hele grote natte kussen terug van 'm. Ja, Snow en ik zijn echt vrienden! 

Ome John en zijn hulphond Daan worden ook steeds betere vrienden van baasje en mij. Met oud en nieuw komen ze zelfs hier logeren, om aan het vuurwerk te ontsnappen. Samen met ome Niels, tante Mellie en Snow. Hoe gezellig is dat! 

Veel lieve pootjes van Happy 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten