maandag 24 november 2014

Week 11: ik ben een schoonheid!

Hallo allemaal!

Nou, hè hè, ik geloof dat de loopsheid er weer op zit. Tenminste, vrouwtje kan mij inmiddels weer gewoon lekker over mijn rugje kriebelen zonder dat ik mijn staartje opzij trek. Of nou ja, soms doe ik dat nog wel. Maar ja, dan aait vrouwtje mij ook zóóó lekker... Laatste restje loopsheid, zullen we maar zeggen.
Vrouwtje zegt dat dit meteen mijn allerlaatste loopsheid was. Vind ik niet erg, hoor. Want als ik loops ben, moet ik thuis blijven als vrouwtje naar school of naar de winkels gaat, en als ik dus niet meer loops word, dan mag ik gewoon altijd mee. Veel beter toch?!

Afgelopen donderdag heeft Party's baasje mij lekker in badje gestopt. Of eigenlijk in de douche. Eerst durfde ik niet zo goed, want als vrouwtje in de douche gaat, wordt het altijd zo nat. En dan krijg ik natte kouwe pootjes. En da's niet leuk!
Maar vrouwtje ging op de grond erbij zitten, en ze tilde me zomaar naar binnen! Party's baasje had al lekker warm watertje voor mij gemaakt, en hij deed heel lief en voorzichtig met mij, zodat ik langzaam aan het water kon wennen. En ik zal je vertellen: stiekem is het best lekker! Fijn warm op mijn rugje, en het kriebelt ook nog eens, die straal. Twee vliegen in één klap! Alleen de shampoo was een beetje erg koud op mijn rugje.
Vrouwtje heeft heel lief tegen me gepraat, maar ondertussen moest ik wel in de douche blijven van haar. Jammer hoor, anders had ik de keukenvloer voor haar kunnen dweilen met al die natte haartjes van mij!
Deze foto's maakte vrouwtje van mij toen ik lekker in badje was. Zie je mijn lieve tongetje op die eerste foto? Daar probeer ik watertjes uit de douche op te drinken!





Toen ik onder de douche was, noemde vrouwtje mij ineens zomaar een mager wichtje. Ik wist niet zo goed wat ik daarvan moest denken... Ik kan het toch niet helpen dat al mijn haartjes nat waren en dat ik daardoor een dun hondje leek? En het was vrouwtje d'r eigen schuld... 
Maar toen ik eenmaal droog en schoon rondjes aan het rennen was in de huiskamer, noemde ze mij opeens een 'schoonheid'. Dat klonk beter! Ik heb haar er een lekkere natte (mijn haartjes waren nog vochtig) kus voor gegeven! 

Ik zei het al: ik ga graag met vrouwtje mee naar school of naar de winkels. Dat thuis zitten van de afgelopen twee weken was dan ook niets voor mij. Ik deed vaak de hele dag in de vensterbank liggen en wachten op vrouwtje. O ja, en soms een beetje blaffen als er een fiets voorbij kwam. Of een vogel. Of een kat. Of een boomblaadje. Of niks. Gewoon blaffen, dus. 
En slapen deed ik dan weer als vrouwtje thuis kwam. Soms alleen, dan zat vrouwtje op de computer, en soms sliepen vrouwtje en ik samen. 
Slapen kan ik altijd en overal, kijk maar: 




Op de laatste foto lig ik lekker warm in het richeltje tussen vrouwtjes been en de leuning van de bank, maar ondertussen moet ik natuurlijk vrouwtje wel in de gaten houden (ik ben tenslotte een hulphond in opleiding!), en dus draai ik dan mijn kopje helemaal om. Voor de duidelijkheid: mijn voorpootjes liggen achter mijn koppie. En dan kijk ik vrouwtje zo aan, net zolang tot ze zegt dat het goed is, en dan slaap ik weer verder. 
Heel vaak doe ik tegenwoordig vrouwtje 's avonds ook 'helpen'. Dan gaan we naar boven (vrouwtje zegt dan: 'Ga je mee naar bedje?' en dan sta ik al onderaan de trap te dansen), dan wacht ik (meestal) netjes tot vrouwtje zegt dat ik op bedje mag, maar dan moet zij vaak nog van alles doen: pilletjes nemen, oordopjes in, braces om, lippenbalsem op, wekker zetten... Vaak 'help' ik haar dan al een beetje door haar kussen voor haar op te warmen, kijk maar, zo. Eerst even een paar keer draaien, en lekker haartjes maken op vrouwtjes kussen, en dan: plof! En vrouwtje ziet zelf maar hoe ze me er dan nog vanaf krijgt...! :) 



En hoera, vandaag mocht ik weer mee naar school! Ik moest wel weer eventjes wennen aan het autorijden, maar ik heb maar vijf minuutjes gepiept en toen we op de snelweg zaten, was het alweer over. Vrouwtje maakte het me wel een beetje extra moeilijk vandaag: ik mocht niet lekker voor haar uit rennen, maar ze hield elke keer mijn lijn kort en dan zei ze: 'naast', en dan moest ik netjes naast de rolstoel lopen. Maar vrouwtje, hoe kan dat nou als je zo enthousiast bent, en zoveel nieuwe geurtjes ruikt, en zoveel leuke mensen ziet, en en en...! 
Wat ik al wel heel goed kan, is 'achter'. Als vrouwtje dat zegt, dan betekent dat dat zij eerst door een deur gaat en dan pas ik. Ik denk dat ze dat doet om mij te beschermen: dat ze dan controleert of er geen enge grote spannende dingen achter de deur zijn of zo. Dat vind ik wel lief van haar, dus daar luister ik (bijna) altijd netjes naar. Behalve bij de lift, want die vind ik zo leuk! Waarom, dat weet ik zelf eigenlijk ook niet, maar ik wil altijd graag in een lift. Ik kan dan niet wachten tot de deur opengaat en ik erin mag, en dat laat ik duidelijk horen: 'ieuw-ieuw-ieeeeeeuw!' 
In de klas lag ik vandaag in mijn relaxhouding: met één voorpootje onder mijn buikje. Vrouwtje vond dat heel knap van mij, en probeerde er heel vaak een foto van te maken, maar ja, ze had ook lekkertjes, dus zodra ze naar mij keek, stond ik alweer blij te kwispelen naast haar rolstoel! 
Uiteindelijk heeft ze één foto kunnen maken, en dat is deze geworden. 


Aankomende vrijdag hebben we onze eerste officiële training van mevrouw Erika. Hopelijk krijgen we dan ook de officiële labels van de stichting, waarop staat dat ik een assistentiehond-in-opleiding ben, en ons legitimatiepasje. 
Duimen jullie mee dat het goed gaat?! 

Veel lieve pootjes, 
Happy 

PS: O ja, houden jullie de acties op onze Facebook-pagina nog in de gaten? We zijn nog steeds hard op zoek naar restjes kaarsvet, en als je tips hebt voor ons om centjes in te zamelen, horen we dat heel graag!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten